@article{Ossowska_Katarzyna_Logiczne_2013,
author={Ossowska, Katarzyna},
number={No 4},
howpublished={online},
journal={Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria},
year={2013},
publisher={Komitet Nauk Filozoficznych PAN},
publisher={Wydział Filozofii i Socjologii UW},
abstract={StreszczenieW artykule przedstawiam dydaktyczny dorobek Kazimierza Ajdukiewicza. Jego koncepcja nauczania może stanowić pryzmat oceny wspólcześnie funk-cjonujacych wzorców wychowawczo-dydaktycznych. Środowisko filozoficzne, w którym wzrastały idee Ajdukiewicza, miało istotny wpływ na jego nauczy-cielską postawę. Zwłaszcza autorytet, jakim był dla swych uczniów Kazimierz Twardowski, założyciel szkoły lwowsko-warszawskiej, ukształtował ją w sposób zasadniczy. Dlatego jednym z ważniejszych punktów podjętych w artykule rozważań jest pytanie o aktualnosc metod i idealów dydaktycznych, charakte-rystycznych dla całej Szkoły.},
title={Logiczne podstawy nauczania, czyli rozważania o kulturze logicznej i podstawach rzetelnego myślenia},
doi={10.2478/pfns-2013-0098},
}